Om du lager en helhetlig og engasjerende messestand, vil du tiltrekke deg mange potensielle kunder og skape bevissthet rundt merkevaren din. Det er mye å tenke på når du planlegger en messestand. Derfor har vi samlet våre 8 beste tips slik at din bedrift blir sett og husket på messen!
Det er både spennende og god merkevarebygging å være utstiller på messer og andre arrangementer. For å klare å gjøre deg husket av de besøkende, er det viktig at standen din skiller seg ut, er innbydende og engasjerende. Vi har lang fartstid i arrangementsbransjen, og vet hvordan du får messestanden til å skinne!
Vi leverer også alt du måtte trenge av utstyr til messen. Vi har forskjellige pakker med alt til stands i ulike størrelser. – Les mer om vår leveranse til din messestand!
Bruk så høye displays som mulig. Ved å utnytte høyden under taket når du bygger messestand vil du være synlig over folkemengden. Bruk av takhengte bannere der det er mulig vil gjøre standen din synlig på lang avstand! Det er viktig å forhøre seg om høydebegrensninger i området og om det er mulig å henge bannere fra taket. Compass Fairs leverer både takmonterte bannere og høye messevegger!
Ved å være strategisk i lyssettingen av din stand vil du kunne styre publikums oppmerksomhet. Veiled kundene mot de viktigste punktene du vil vise frem på standen ved å lyse dem opp med egne lamper. Du kan også få tak i bannere og annet messeutstyr med innebygd belysning.
Vær tydelig i kommunikasjonen av deres merkevare! Det er viktig å ha en tydelig merkevare og et enhetlig budskap som dere fronter stort og tydelig på standen. I tillegg må du passe på at merkevaren er så godt synlig at standen vises (og aller helst gjenkjennelig) på lang avstand. Dette bygger videre på artikkelens første tips. Målet er alt i alt at messestanden skal være lett å legge merke til!
Å velge riktig design og utforming av godt profileringsmateriell er en viktig del av å bli husket på messe. Hvis du presenterer din merkevare på en effektiv måte vil det bli lettere for potensielle kunder å kjenne igjen din bedrift. Et spennende design og tydelig merkevare gjør også at du skiller deg ut i mengden.
Våre designere er eksperter på design av messemateriale – benytt deres kunnskap til designet av din stand!
Bruk god tid på å planlegge hvordan standen burde utformes. Tenk på aktivitetene og tingene du ønsker å ha, og bestem hvordan layouten på standen kan legge opp til en god flyt. Kanskje et område for aktivitet og et område for informasjon være adskilt med en vegg. Eller passer det best med en åpen stand som inviterer til mingling være mer gunstig. At standen er tilrettelagt for de aktivitetene du planlegger å gjennomføre kan ha mye å si for hvor høyt engasjementet blir.
En kopp kaffe og noe enkel snacks er alltid en sikker vinner på messer og arrangementer. Det å ha noe godt å tilby vil ofte fungere som en stoppeffekt i seg selv i en travel messehall. Ved å ha en stasjon og kanskje noen ståbord for å nyte mat og drikke vil du skape en hyggelig atmosfære på standen. Husk selvfølgelig på å dekorere produktene med deres logo og farger, slik at de fungerer som en del av profileringen også.
For å bygge videre på forrige tips, det som skjer på standen er viktig! Derfor er det lurt å ha en klar plan for hva du ønsker at skal skje på din stand. Morsomme aktiviteter vil både tiltrekke nysgjerrige besøkende og skape økt engasjement på standen. Det er populært å ha ulike konkurranser (f eks “Gjett hvor mange kuler som er i glasset” eller lykkehjul) for å engasjere besøkende. Premiene til slike konkurranser bør selvsagt være noe som er relevant for din bedrift. Ting som photobooth, VR-briller eller demonstrasjoner av deres produkter kan også være gøy for publikum. Husk imidlertid på å ha metoder for å hente inn kontaktinformasjon til de som engasjerer seg på standen slik at dere kan følge potensielle leads.
Viktigheten av å snakke med personale med en utadvendt og innbydende personlighet kan ikke understrekes nok. Når du skal stå på stand, vær entusiastisk og menneskesøkende (uten å være for pågående naturligvis). Det er også viktig å være profesjonell og ha god kjennskap til det dere selger.
Det er mye som skal klaffe for å ha en vellykket stand som skiller seg ut på arrangementet du deltar på. De visuelle aspektene av standen er viktig for branding, men det er også viktig å tenke på at messestanden skal være inviterende og engasjerende. Bruk området du har i lokalet til å gi publikum en god opplevelse. Og lykke til på messe!
Ønsker du hjelp til å sette sammen en stand som virkelig imponerer publikum så har Compass Fairs lang fartstid i bransjen og hjelper deg som skal være utstiller på messe. Finn ut hvordan vi kan hjelpe deg på din messe her.