For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Hvordan oppnå mest mulig lønnsomhet på messe, og hvordan måle verdien av dette i etterkant? Her kan du lese om hva du som utstiller bør tenke gjennom før, under og etter messen for å maksimere verdien av å stille!

Hva du bør tenke gjennom før messen 

Som utstiller ønsker du å få mest mulig lønnsomhet ut av messen, og da gjelder det å ikke gape over for mye. Det er lurt å stille seg selv noen spørsmål der du avklarer hva du ønsker å oppnå med messen. Skal du selge produkter og tjenester, eller vil du i hovedsak informere og synliggjøre deg? Hvilken type messe er det, publikumsmesse eller forbrukermesse?

Ta også stilling til sesong og plassering av messe. Hvilke kunder bor i området, og hvilke produkter er mest populære akkurat her? Ønsker du å øke salget, eller har dere behov for at flere hører om dere?

Promoter din tilstedeværelse

Litt avhengig av din situasjon, vil det i forkant lønne seg å promotere tilstedeværelsen din på sosiale medier. Ikke bare informerer du egne kunder og følgere, men det er en effektiv metode for å spre ordet til flere. Potensielle kunder vil også kunne se at akkurat din bedrift skal på messe. Kanskje du også tjener godt av at konkurrentene deler i sine kanaler, fordi deres kunder igjen blir nysgjerrige på dine produkter og tjenester?

Gjør deg synlig

Det er ikke bare på digitale flater du bør promotere. Se gjennom vårt utvalg av utstyr til messeprofilering, slik at du og din merkevare synliggjøres og skiller dere ut på selve messen. Dette i kombinasjon med standdesign og annet messeutstyr er faktorer som til sammen maksimerer bedriften din og bidrar til å gi et godt førsteinntrykk. Sørg for å skape en innbydende og god atmosfære på din stand ved å innrede med det riktige utstyret!

 

Hvordan kan verdien du får tilbake som utstiller måles?

Etter messen er overstått vil man gjerne se resultater. Du vil vite hvordan det har gått og hvorvidt dere har oppnådd målet eller ei. Måten dette måles på, avhenger i stor grad om det er en publikumsmesse eller forbrukermesse. Compass Fairs jobber innenfor begge disse segmentene, og vet at disse måles på helt forskjellige måter. 

En forbrukermesse vil kunne måle verdi i konkrete salg under messedagene, enten man selger fysiske produkter eller man har valgt å satse på rabattkuponger og messedeals. Gjelder det en publikumsmesse, vil det måles verdi i form av hvor mange besøkende messen får, og hvor mange mennesker den enkelte stand klarte å lokke til seg. 

Dine ansatte som representanter på stand symboliserer ansiktet utad for bedriften. Og hvor godt beredt de er kan ha veldig mye å si for resultatet dere oppnår. Hvordan forberede de ansatte best mulig før de skal ut på messen? Vi har samlet 5 viktige punkter for dine ansatte som skal stille på stand!

 

Compass Fairs tilpasser standen etter dine ønsker og mål

Compass Fairs skreddersyr stands etter kundens ønske. Dette gjelder blant annet behov for møteromsfasiliteter, “grand reveals”, test av et nytt produkt, fremvisning av film osv. Hos oss har vi egen snekkeravdeling, og utover det har vi et stort nettverk av leverandører og bidragsytere som vi kan lene oss på for å ivareta dine ønsker og ambisjoner som utstiller.

Kontakt oss for råd og veiledning for en vellykket messe!